Akár ezt is mondhatták volna ma reggel a Millásreggeli híreinek leadjei között, de ehelyett az hangzott el, hogy "Két magyar cég is van Közép-Európa 15 legjobb munkahelye között". Érdekelt volna, hogy kikről van szó, ezért megvártam a részleteket, ahol annyi hangzott el, hogy ez egy munkahelyi elégedettség-mérés eredménye (gondolom Hewitt, de nem mondjuk ki, mert reklám), és hogy ráadásul az egyik magyar cég a listaelső, a másik pedig ha - ha jól rémlik - az 5. helyen végzett. Még pár mondat, és már jött is a következő hír. Azt, hogy milyen cégekről van szó, még véletlenül sem mondták ki. Érthetetlen, felfoghatatlan számomra a reklámjognak ez a beteg, deformált értelmezése, de nap mint nap szembesülök vele. Az oké, hogy nem mondjuk ki, hogy melyik üzletben vettük meg akciósan a legújabb, legszuperebb porszívót, de hogy már egy hírből is kicenzúrázzuk a lényeget, a hír mint műfaj egyik alapvető elemét, az abszurd.
Egy másik, tegnapi élmény: az M1 egyik magazinműsorában a stúdióvendégekkel közösen bizgeráltak valamit egy asztal körül ülve (kézműves szakkör volt), a vendégeken kötény, amin premier plánban olvasható volt a műsorblokk teljes időtartama alatt a meska.hu és az izporta.hu feliratok. Nem hallgattam végig, de gondolom a neveket ki nem mondták, csupán 240 pixeles betűmérettel virított a két vendég mellkasán. Amúgy iszonyú profin pozícionálva, mert az asztal pont kitakarta őket melltől lefelé, de a feliratok a kötény legtetejére voltak nyomtatva, mintha csak erre az alkalomra készültek volna. Na ezt viszont lehet, úgy néz ki.