A gigantikus méretű brit médiacsoport, a Daily Mail tulajdonában álló Lapcom Zrt. még 2006-ban vásárolt jelentős üzletrészt az 1999-ben indult, és hamar piacvezetővé vált autóhirdetési portálban, a Használtautóban. Ennek a tulajdonrésznek az 50%-ától már 2012 végén megszabadult a Lapcom, a vevő az akkor már a Jófogással a hazai piacon jelen lévő norvég Schibsted volt. Majd a Daily Mail ki is vonult a cégből, amit a Bors napilap tulajdonosai vettek meg.
Ami az aktualitását adja az ügynek, hogy egy friss sajtóközlemény szerint a Schibsted a maradék 50%-ot is megszerezte, azaz a Lapcom teljes egészében kiszállt a használtautóból. Az érdekes, és más piaci szereplők számára is figyelemmel követendő az egészben csak az, hogy ezzel a Schibsted immár a vertikális portálok piacán is megvetette mindkét lábát (egy láb = 50%), azaz stratégiája nem merül ki abban, hogy csak a klasszikus apróhirdetési piacon érjen el piacvezető pozíciót.
Kíváncsi vagyok, hogy az autóhirdetések után mi fog történni az állás és ingatlanhirdetési piacon...