kis ország, kis internet

Webber

Webber

Nemzeti Webergonómiai Hivatalt!

2014. április 07. - al webber

Tegnap igyekeztem nyomon követni a választási eredményeket, de messze nem nyűgöztek le a választási műsorok (pedig próbáltam szimultán nézni az m1, a TV2, az ATV és a HírTV adását), ezért természetesen előkerült a laptop is, ahol én lehetek végre a főszerkesztő, és azt nézek, amit éppen akarok. A legautentikusabb forrásra voltam kíváncsi, így a valasztas.hu oldalán próbáltam eligazodni. Sajnos fogalmam sincs, hogy hogyan megy egy állami közbeszerzéses webfejlesztési projekt, de hogy nem jól, az szinte biztos. Mintha csak kritérium lenne, hogy ami állami/önkormányzati/NGO az ne is nézzen ki úgy, mint egy profi, vagy legalább profitorientált, így a felhasználók kegyeit kereső weboldal. A valasztas.hu-ban még csak nem is ez a legszörnyűbb, hanem az, hogy szerintem 8-12 éve is kb. ugyanígy nézett ki, mert annak idején is sokat nézegettem, de most archív screenjeim nincsenek. Azóta egy falatnyit változott azért a design, és nem csak a külcsínre gondolok, hanem elsősorban a használhatóságra.

Most ilyen (a főoldal):

Nemzeti Választási Iroda - 2014. évi országgyűlési választások.clipular (1).png

ad 1: Április 7. van. Komolyan egy miniatürizált választási hirdetményt kell első számú tartalomként feltüntetni? Még ma is?

ad 2: a sidemenüben tényleg a legeslegalsó helyre kell tenni az eredményeket? Azt a linket, amiért kb. mindenki felmegy erre a szerencsétlen sorsú oldalra?

ad 3: szintén a main content: ez mi ez (idézve a költőt)? Biztosan ez a legfontosabb információ, rögtön a választási hirdetmény szkennelt változata után? A UX designer (tudom, hogy ilyen itt nem volt, de csak azért is) láttott már választási különkiadást a New York Times, a BBC, vagy legalább az index/origo oldalán? Ér lesni!

 

Az eredmények

 

Erre a linkre vagyok tehát kíváncsi. Egy nagyon basic oldalra mutat, ahol egy linklista, illetve a parlamenti patkó egész csinos képe fogad.

Nemzeti Választási Iroda - 2014. évi országgyűlési választások.clipular.png

Nem csinálok mindről screenshotot, de az első link, az Országgyűlés összetétele rögtön egy olyan oldalra visz, ahol a parlamenti patkó már színkódokkal ellátva mutatja a tényleges eredményt. Ki lehetett volna rakni rögtön az eredmények oldalra, ahol most minden szék üres - legalábbis ezt sugallja a kép. 

Az egyéni választókerületek eredménye oldalon egy választókerületekre szabdalt Magyarország, alatta pedig Budapest látható. Egész jó - ez az első gondolatom. De sajnos nem kattintható, úgyhogy térképről ne is próbáljunk meg keresni. Viszont legalább színezve van a mandátumot nyert párt színével, ennyi indokolja a létét. Lejjebb viszont listából kiválasztható bármelyik EVK.

Pont ezt az oldalt kerestem! Azért is mentem fel a valasztas.hu-ra, hogy megnézzem, milyen eltérések voltak az én választókörzetemben az egyéni és a listás szavazatok között, kb. mennyien osztották meg a szavazatukat. Szerintem nem árulok el nagy titkot: ezt az egyet lehetetlen megtudni, se innen, se más forrásból, kivéve ha nem szánunk rá fél/1 órát szavazókerületenként. Ugyanis az EVK-k oldalán az egyéni jelöltek összesített szavazatai láthatók, de a listáké nem. Lentebb viszont minden egyes szavazókör fel van sorolva, és ezekre kattintva szavazókörönként már meg lehet nézni a listás eredményeket. Nálam majdnem száz szavazókör volt, ha ezt szépen összeadogatnám, meg is kapnám a várt adatot. 

Ennyit nem ér az egész...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://webber.blog.hu/api/trackback/id/tr565975398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása