kis ország, kis internet

Webber

Alakulóban a magyar online hirdetési piac II.: a Használtautót is megvette a Schibsted

2014. március 26. - al webber

A gigantikus méretű brit médiacsoport, a Daily Mail tulajdonában álló Lapcom Zrt. még 2006-ban vásárolt jelentős üzletrészt az 1999-ben indult, és hamar piacvezetővé vált autóhirdetési portálban, a Használtautóban. Ennek a tulajdonrésznek az 50%-ától már 2012 végén megszabadult a Lapcom, a vevő az akkor már a Jófogással a hazai piacon jelen lévő norvég Schibsted volt. Majd a Daily Mail ki is vonult a cégből, amit a Bors napilap tulajdonosai vettek meg.

Ami az aktualitását adja az ügynek, hogy egy friss sajtóközlemény szerint a Schibsted a maradék 50%-ot is megszerezte, azaz a Lapcom teljes egészében kiszállt a használtautóból. Az érdekes, és más piaci szereplők számára is figyelemmel követendő az egészben csak az, hogy ezzel a Schibsted immár a vertikális portálok piacán is megvetette mindkét lábát (egy láb = 50%), azaz stratégiája nem merül ki abban, hogy csak a klasszikus apróhirdetési piacon érjen el piacvezető pozíciót. 

Kíváncsi vagyok, hogy az autóhirdetések után mi fog történni az állás és ingatlanhirdetési piacon...

A bejegyzés trackback címe:

https://webber.blog.hu/api/trackback/id/tr235879538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.